GOSHA | Blog lifestylowy o modzie i urodzie : Jak przygotować najlepsze Mojito?


Jak przygotować najlepsze Mojito?


Mojito (Mohito) – koktajl alkoholowy pochodzenia kubańskiego. Za pierwowzór uważa się napój pity przez XVI-wiecznego korsarza, kapitana Drake’a. Był to napój tafja, alkohol pozyskiwany z trzciny cukrowej z dodatkiem mięty i soku z cytryny. Prawdziwe narodziny Mojito miały miejsce, kiedy tafję zastąpił biały rum. Pierwszy oficjalny przepis na Mojito opublikowano w 1931 roku w książce pt. „Sloppy Joe's Bar Manual”. Teraz Mojito to jeden z najbardziej znanych i lubianych drinków na świecie. Jak go przygotować? 



Składniki:
  • Biały rum
  • Limonki
  • Cukier brązowy/trzcinowy
  • Mięta
  • Woda gazowana
  • Kruszony lód

Przygotowanie:

Limonkę kroimy na 8 części.  Około 4 części wrzucamy do wysokiej szklanki (tzw. highball), razem z kilkoma liśćmi mięty, dwiema łyżeczkami cukru i ugniatamy. Jeśli nie masz muddlera, możesz użyć także końcówki od tłuczka do mięsa. Następnie wypełniamy całą szklankę kruszonym lodem. Wlewamy 40 ml białego rumu (tutaj polecam Bacardi Superior – najlepszy), a wody dolewamy do tzw. Wykończenia. Teraz możemy udekorować drinka listkiem mięty i plastrem limonki. Pamiętajmy również, że Mojito pijemy przez rurkę :) Voilà!


WAŻNE: Ten drink przeznaczony jest tylko dla osób pełnoletnich.
W wersji bezalkoholowej, rum możesz zastąpić Spritem : ) 


A jaki jest Wasz ulubiony drink? :)

2 komentarze:

  1. Ten napój wygląda ślicznie, ale ja nie lubię jego smaku :(
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ klik! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też kocham mohito <3

    OdpowiedzUsuń